Met veel zin het nieuwe jaar in! Deksel op het oude jaar, schone lei, nieuwe kansen. Dit jaar doe ik het heel anders! Dit jaar ga ik knallen!
Ambitieus
Ideeën in overvloed voor nog duidelijkere producten en diensten. Ik wil dit gaan doen. Maar dat is ook leuk. En wat als mijn klant juist iets heel anders wil? Zit mijn doelgroep hier wel op te wachten? Waar zal ik mee beginnen? Oh, het kost allemaal veel moeite… Argh! Ik heb hier geen tijd voor… Laat maar dan!
Herkenbaar?
Goede voornemens in januari: ze zijn gemakkelijk te bedenken, maar na een paar weken kom je tot de conclusie dat ze moeilijk vol te houden zijn. Als er eenmaal weer projecten draaien, dan ontbreekt de tijd om aan je bedrijf te werken en zet je je voornemens in de ijskast. Je geplande nieuwe website, of versie 2.0 van je huidige website komt er niet. Of de wens om meer zichtbaar te zijn op je social media kanalen blijft helaas slechts een wens.
Goede voornemens in januari: ze zijn gemakkelijk te bedenken, maar na een paar weken kom je tot de conclusie dat ze moeilijk vol te houden zijn.
Inspiratie van de coaches
Op mijn Facebook tijdlijn regent het gesponsorde berichten van (business)coaches. De perfecte tijd voor deze branche om te werven natuurlijk, want mislukte voornemens geven je snel het gevoel dat je het in je eentje niet redt. Afgelopen paar jaar heb ik overigens zelf met een paar hele toffe coaches samengewerkt. Dus mocht je twijfelen, dan kan ik je van harte aanbevelen om er zelf ook een te zoeken. Een coach helpt je om in beweging te komen! Maar dit even terzijde. Terug naar mijn Facebook tijdlijn: ik kwam de podcasts tegen van Annemieke Tissink op het kanaal “Meer klanten Podcast”. Luchtige podcasts, waarin ik mijzelf als zzp’er maar al te goed herken, boordevol tips die we soms al lang weten, maar toch nog een keertje moeten horen. En met de aansporing van Annemieke om dan ook echt actie te nemen, lijkt het halen van je doel al een heel stuk simpeler. Leuk, leerzaam en interessant. En daarom van harte aanbevolen:
Maar jij bouwt toch websites?
Wat heeft dit dan met het bouwen van websites te maken? Terug naar de titel: Als jij meer klanten wil, dan zul je zelf in actie moeten komen! Je website is een fantastisch marketingmiddel om meer klanten te vinden. Je hoeft er alleen maar mee aan de slag te gaan. Staat het bouwen of aanpassen van je website op je lijstje van goede voornemens? Zet dan door, want als je volhoudt, dan gaat je website je helpen om nieuwe klanten te vinden. Heb je al een goede site, maar nog geen bezoekers? Zorg dan voor meer verkeer via bijvoorbeeld social media. Maar, zoals Annemieke vertelt, doe het in kleine stapjes. Zo klein, dat ze voor jou haalbaar zijn, waardoor je het kunt volhouden. Maar ga.. aan.. de.. slag!
Doe het in kleine stapjes. Zo klein, dat ze voor jou haalbaar zijn.
Waar begin je dan?
Om je website als marketingtool te gebruiken, kun je inspiratie opdoen uit de weggever die ik voor je op deze website heb gemaakt. In de weggever vind je een sjabloon voor een homepage, met daarop een aantal essentiële elementen die ervoor zorgen dat je bezoekers gaat overtuigen om met jou te gaan samenwerken. Je vindt de weggever in de sidebar of onderaan deze blog. Laat je ook inspireren en bouw je website om tot marketingmachine.
En wil je aan de slag met social media? Staar je dan niet blind op aanwezig zijn op alle kanalen, of iedere dag iets posten. Maak ook hier kleine stapjes. Kies het kanaal wat bij je past en zet in op regelmaat. Lukt het om 1 x per week iets te posten? Goede start!
Samen aan de slag?
Loop je vast, of gaat het niet snel genoeg? Laat het me weten. Ik help graag mee! Met het bouwen van nieuwe sites, het verbeteren van je huidige website, aan de slag gaan met social media en het inzetten van e-mailmarketing. Laat je horen!
Geniet van je dag!
William