Tip voor je WordPress-website #2

Je kiest één aanspreekvorm (je, jullie of u)

Uitgelegd

Consequente communicatie draagt bij aan een prettige gebruikservaring. Kies daarom hoe je je bezoeker aanspreekt. Formeel met ‘u’, informeel met ‘je’ of spreek je bezoekers aan als groep met ‘jullie’. Welke vorm je kiest is helemaal aan jou. Kies de vorm die bij je past. Als je het moeilijk vindt om een keuze te maken, kijk dan hoe je communiceert als je met onbekenden belt, of wat je doet tijdens netwerkbijeenkomsten. Let op dat het in sommige kringen niet geaccepteerd is om te tutoyeren. Doe zo nodig onderzoek in je branche.

Voer de aanspreekvorm overal door. Kijk dus ook naar je algemene voorwaarden, je privacyverklaring, geautomatiseerde mails, enzovoorts. Je klant verwacht zaken te doen met een persoon. Het is vreemd als je eerst iemand met ‘je’ aanspreekt en een paar uur later bijvoorbeeld over de mail ‘u’ gebruikt.

Voorbeeld

Frankwatching heeft een mooi artikel over tutoyeren, welke bedrijven dit doen en welke niet. Bekijk het artikel: https://www.frankwatching.com/archive/2017/04/10/mag-ik-je-zeggen-ikea-doet-het-wel-nespresso-niet-4-stappenplan/

Zelf checken

Controleer je pagina’s op het gebruik van u of jij. Check ook je algemene voorwaarden, privacy verklaring, facturen en e-mailverkeer.

Zelf optimaliseren

Pas alle pagina’s consequent aan. Check eerst of je doelgroep je keuze accepteert.

Meer informatie

Heb je vragen rondom deze tip voor jouw website? Ik denk graag met je mee. Bekijk alle contactgegevens, of mail me op william@websentials.nl.

Op zoek naar een WordPress expert? Kies voor Websentials!

Websentials kan je helpen bij het bouwen en onderhouden van je WordPress-website, de hosting voor je regelen, maatwerk thema’s of plugins bouwen en bezoekers trekken met website- en zoekmachineoptimalisatie (SEO).