Tip voor je WordPress-website #1

Onder je logo staat een tagline die eenvoudig uitlegt wat je doet

Uitgelegd

Je logo is een belangrijk herkenningspunt voor je (potentiële) klant. Kleur, beeldmerk en bedrijfsnaam heb je zorgvuldig gekozen. Toch zegt een logo jou als eigenaar vaak meer dan het je klant zegt. Dit los je op met een tagline onder je logo.

Een goede tagline vat je bedrijf in één zin samen. Wat verkoop je, wat los je op, voor wie? Een tagline is zo concreet mogelijk. Moet je klant te lang nadenken, of moet je je tagline zelfs uitleggen, dan kun je een betere bedenken.

Een goede tagline geeft nieuwe bezoekers de informatie dat ze aan het juiste adres zijn. Voor bestaande klanten is het een bevestiging van het product of de dienst die je levert. Vergelijk het met in de bus stappen: je pakt altijd lijn 7 naar het station, maar het is toch fijn als je “Centraal Station” op het bordje van de bus ziet staan.

Voorbeeld

Slechte tagline: “Uw auto, onze zorg”
Deze tagline is niet specifiek genoeg: kan voor een wasstraat, garage, occasion verkoop, etc

Laatst kwam ik een Belgisch bedrijf tegen met onder het logo heel eenvoudig:
“Websites voor de bouwsector”

Of bijvoorbeeld die van nu.nl:
“Het laatste nieuws het eerst op nu.nl”

Zelf checken

– Heeft jouw website een tagline?
– Is de tagline een samenvatting van je bedrijf?
– Vraag mensen om je heen of ze je kunnen vertellen wat je doet alleen door te tagline te lezen

Zelf optimaliseren

Heb je nog geen tagline, dan informeer je klanten beter als je er wel een bedenkt. Bedenk 10 taglines voor je bedrijf. Beschrijf je product, dienst of oplossing zo concreet en onderscheidend mogelijk. Meestal is een van de laatste taglines die je bedenkt de beste. Laat anderen je tagline beoordelen.

Meer informatie

Heb je vragen rondom deze tip voor jouw website? Ik denk graag met je mee. Bekijk alle contactgegevens, of mail me op william@websentials.nl.

Op zoek naar een WordPress expert? Kies voor Websentials!

Websentials kan je helpen bij het bouwen en onderhouden van je WordPress-website, de hosting voor je regelen, maatwerk thema’s of plugins bouwen en bezoekers trekken met website- en zoekmachineoptimalisatie (SEO).