Waarom je beter pijnstillers kunt verkopen dan paracetamol

Je hebt een knallende koppijn en duikt de kast in om er vanaf te komen. Waar ga je dan naar op zoek? Naar pijnstillers of naar paracetamol? In wezen maakt dat natuurlijk niets uit. We allemaal weten dat paracetamol de werkzame stof is in een pijnstiller en dat je daarmee van je hoofdpijn af kunt komen.

Geen paracetamol in huis
Maar wat als je geen paracetamol in je medicijnkastje kunt vinden, maar je ziet wel een doosje met para-acetylaminofenol tabletjes. Je leest de bijsluiter waarin staat dat het geneesmiddel voor het eerst in 1893 werd gebruikt. De werking is nog niet helemaal duidelijk, maar para-acetylaminofenol remt waarschijnlijk ontstekingsreacties of het beïnvloedt het zenuwsysteem. Hierdoor kan het koortsverlagend en pijnstillend werken. Er zijn aanwijzingen dat veelvuldig gebruik van de tabletten interne bloedingen kan bevorderen. Het middel mag maximaal 6 tot 8 maal daags oraal worden ingenomen.

Je knallende hoofdpijn wordt toch alleen maar erger als je dit leest? Ga je de tabletjes slikken, of duik je dan maar liever zonder medicijnen je bed in?

Pijnstillers doen wat ze beloven: mijn hoofdpijn stillen!

Beetje extreem voorbeeld natuurlijk. Maar als je hoofdpijn hebt, dan wil je van je hoofdpijn af. Als ik dan een doosje “Pijnstillers” tegenkom, dan weet ik wat ik kan verwachten: tabletten die mijn hoofdpijn stillen. Bingo! Hier was ik naar op zoek. Simpel toch?

Wat verkoop jij op je website?
Het lijkt simpel, maar vaak communiceren we zo niet op onze website. Ik lees regelmatig op de homepage van een website de achtergrond van het bedrijf, de missie en de visie. Hoe het product of hoe de dienst tot stand is gekomen, of hoe het technisch werkt. Dat doen we graag als ondernemer: vertellen over onze passie! Ik vind mijn product of dienst fantastisch en die passie wil ik graag overbrengen. Ik ben trots op mijn bedrijf!

Alleen zit jouw bezoeker daar niet op te wachten. Hij of zij zoekt naar een oplossing voor een probleem. En als de bezoeker zich op jouw website herkent in het probleem en je biedt dan de oplossing om van het probleem af te komen, dan heb je de interesse gewekt. De kans is groot dat die bezoeker dan verder leest, contact met je opneemt en uiteindelijk je product of dienst afneemt.

Iemand met hoofdpijn wil van zijn hoofdpijn af. Welk probleem heeft jouw bezoeker? En hoe help jij hem zijn probleem op te lossen?

 

Toepassen op je eigen website
Lastig om zelf je website wervend in te richten? Stuur me een bericht. Ik denk graag met je mee. Toch liever zelf uitproberen? Download dan het gratis homepagestramien in de sidebar op deze pagina.